Det femte fly ankommer
En New York Air National Guard Hercules LC-130H på vej ind på forpladsen (”apron”) ved NEEM-lejren. Foto: Jim Hedfors, NEEM-teamet.
Vi havde forberedt os på endnu en dag med to flyvninger, men på grund af motorproblemer kom det ene fly ikke afsted. Flyet bragte tømmer og brændstof ind i lejren, så vi nu har forsyninger til næste flyperiode om 2 uger. Flyet tog et læs tommer paller, net og fragtremme med tilbage til Kangerlussusaq. Efter flyet havde forladt lejren, fortsatte vi med at montere bælterne på vores nye store Pistebully-bæltekøretøj Det er en tung opgave, der involverer håndtering af de 800 kg tunge bælter af gummi og stål, der skal placeres således at køretøjet kan rulles op på bælterne.
Dagens opgaver:
- Modtog ugens femte fly.
- Rejste den sidste weatherport (et solidt telt med fast bund). Nu har vi 6 weatherports i lejren.
- Tømte og reorganiserede køkkenet.
- Monterede et bælte på Pistenbullyen.
- Skrev skadesrapport om kran-uheldet til Kässbohrer.
- Installerede VHF-radio.
Vejrrapport: Perfekt vejr til flyvning og udendørsarbejde: koldt og næsten ikke vind. Fra -26°C til -19°C og vind 2 m/s fra SØ. Solskin hele dagen, tåge hen under aften.
Vores kok Sarah serverede bøffer og bagte kartofler.
Ad.1: Flyets kaptajn, Pete Thalheimer, fortalte at skiwayen er blevet forbedret meget i løbet af de sidste to dage, og at han regner med at skiwayen kan certificeres til højere landingsvægt (og dermed højere nyttelast) i næste flyperiode.
Feltleder, J.P. Steffensen
← Forrige dagbogsblad | Næste dagbogsblad→ |